niedziela, 15 grudnia 2013

DIY for Christmas PART 1 - kula z pistacjowych łupinek

IMG_20131216_020452

Święta coraz bliżej, dlatego też przyszedł czas na wyciągnięcie z pudła bożonarodzeniowych dekoracji. Po kliku sezonach ich używania troszkę mi się już znudziły, dlatego w tym roku, zainspirowana pomysłowością koleżanek z pracy, postanowiłam wykonać kilka dekoracji ręcznie robionych. Najbardziej podobają mi się te zrobione z naturalnych surowców: kamyczków, szyszek, gałązek, itp. Wybór, więc padł na kulę z pistacjowych łupinek, które zostały mi po przygotowaniu dania, na które przepis znajdziecie tutaj.





Kula prezentuje się bardzo ładnie i oryginalnie.  Nadaje się do powieszenia lub postawienia, jeśli nie dodamy zawieszki. Warstwowo nachodzące na siebie łupinki tworzą przestrzenną kompozycję. Naturalna barwa pasuje do wystroju każdego pomieszczenia, a kolor wstążki możemy dopasować do naszych innych dekoracji. Ja jestem zachwycona efektem i myślę, że "wyprodukuję" więcej tych cudeniek, jako dodatek do prezentów dla najbliższych:)




W kolejnych postach podzielę się z Wami innymi pomysłami na bożonarodzeniowe dekoracje, a tymczasem zapraszam do zabawy w DIY i wykonanie tej prostej ozdoby!


Do wykonania tej dekoracji potrzeba:


  • styropianowej kuli - moja ma średnicę 31,5 cm i kosztowała 2,70 zł

  • łupinek po pistacjach

  • pistoletu do klejenia na gorąco lub innego, trwałego kleju (np. do styropianu)

  • wstążki ozdobnej ok. 50 cm

  • naturalnego sznurka lub tasiemki na zawieszkę ok. 45 cm

  • spinacza biurowego


IMG_20131215_122354

Zaczynamy od naklejania łupinek bardziej spiczastą stroną, zaczynając od środka kuli.

IMG_20131215_122245

Doklejamy kolejne warstwy tworząc okręgi. Nie przejmujcie się delikatnymi prześwitami, nie są bardzo widoczne, a nie unikniemy ich ze względu na różny kształt i rozmiar łupinek.

IMG_20131215_122137

Gdy dojdziecie już prawie do końca, uformujcie spinacz w literę "U", przygotujcie zawieszkę -  zwiążcie jej końce tworząc pętlę.

IMG_20131215_061519

Następnie umieszczając zawieszkę pod drucikiem wbijcie go u szczytu kuli. Węzełek zostanie zakryty łupinką.

IMG_20131215_122038

Kolejnym etapem jest dokończenie klejenia łupinek, trochę trudności może przysporzyć odpowiednie zakrycie węzełka, ale spokojnie - w razie problemów zawsze można odkleić skorupkę i spróbować jeszcze raz. W tym też miejscu będzie zawiązana kokardka, która przykryje ewentualne niedoskonałości :)


IMG_20131216_020357 
Zdjęcie w świetle dziennym


Tak prezentuje się skończona ozdoba. Jej wykonanie zajęło mi ponad godzinę, ale myślę, że przy kolejnych pójdzie mi o wiele szybciej.

IMG_20131215_121949

Mam nadzieję, że Wam się podoba - jest to propozycja na tanią, ekologiczną i niecodzienną ozdobę naszego wnętrza. Dodatkowo proces twórczy przynosi wiele radości:)


Dajcie znać, czy też dopadła Was w tym roku mania własnoręcznego wykonywania dekoracji?


IMG_20131215_121700

~Me After Hours~

1 komentarz: